torsdag 30. mars 2006

iMac - nå med videokamera og Intel Core Duo prosessor

iMac
Foto: Apple Computer

Den nye iMac har alt man kan ønske seg for en hjemme-maskin, inkludert Apples fantastiske programvare for musikk, foto og video.

iMac har alltid vært en datamaskin utenom det vanlige. Først var den halvt gjennomsiktig i  iøyenfallende farger på 90-tallet. Så kom den med en svingbar LCD-skjerm festet til en halvkule. Nå ser den ut som kort og godt en stilren LCD-skjerm - alt er integrert i skjermen.

Og det er ikke ikke lite som er integrert, komplett som den er med DVD-brenner, videokamera og en helt ny type Intel Core Duo prosessor. Du kan plassere iMac hvorsomhelst - den har en design som gjør at du ikke behøver å gjemme den vekk.

Og så følger det med programvare som gjør den til den perfekte hjemmemaskin. Du kan forbedre og arkivere dine bilder, holde orden på all musikken din eller redigere video, og mye mer. Alt med den typiske Apple-kvalitet og brukervennlighet som mange har lært å kjenne fra iPod.


Share/Save/Bookmark

1 kommentar:

Geir sa...

Jeg har hatt denne 17 tommeren med disse spesifikasjonene:

Modellnavn: iMac
Modellidentifiserer: iMac4,1
Prosessornavn: Intel Core Duo
Prosessorhastighet: 1.83 GHz
Antall prosessorer: 1
Antall kjerner totalt: 2
Nivå 2-buffer (per prosessor): 2 MB
Hukommelse: 2 GB
Busshastighet: 667 MHz
Start-ROM-versjon: IM41.0055.B08
SMC-versjon: 1.1f5

siden juni 2006 og kan ikke få fullrost den nok.
Jeg ønsker meg Leopard men har fått høre at maskinen muligens er for svak til det. Jeg fikk imidlertid vite at den nye Snøleopard som kommer i høstk rever mindre av maskinen.
Vet du noe om at det er tilfelle og at jeg da kan bytte OS? Det hadde vært greit å slippe å kjøpe ny maskin, selv om jeg godt kunne tenkt meg den nyeste maskinen.