torsdag 28. januar 2010

Er Apple i ferd med å definere enda et nytt marked?

På papiret virker ikke iPad som noen revolusjon. Slik er det forøvrig med alle andre Apple-produkter. Analytikere lo da iPod ble lansert, flere år etter konkurrentene.

Rent spesifikasjonsmessig er verken iPhone eller Macintosh imponerende i forhold til mange konkurrenter.

Det som gjør Apple unik, er brukeropplevelsen. Det er integrasjonen av maskinvare, programvare, brukerinterface og markedsplasser, det vil si iTunes, App Store og nå iBooks, som er en digital bokhandel. Apple skaper et velfungerende økosystem av sine produkter.

Dette er kanskje nettets mest kompetente analyse av iPad-ens potensiale:

JOE HEWITT: iPad

Les hva en som har prøvd den ferske iPad synes:

SlashGear: Apple Redefines a Market: Hands-on with iPad

PC Magazine: How the iPad Will Change Mobile Computing

Og andre:

VG: VG Netts administrerende direktør om iPad: Vil endre mediebildet

VG: iPad kommer med og uten 3G

VG: iPad er Apples nye storsatsing

VG: - iPad kan bli en ny slager

VG: Minitest av iPad: - En ny sofa-konge!

VG: Vil ha iPad-boikott

VG: Hva skal du velge: iPad eller bærbar PC?


Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

Og hvordan føler du brukeropplevelsen er på web sider med flash?
De har vel egen youtube applikasjon, men hva med alle andre nettsteder med flash?

Jeg ville vel egentlig betrakte det som ren løgn å si at disse Apple dingsene har gode nettlesere, så lenge man ikke en gang støtter Flash.

Anonym sa...

Selv uten flash støtte så har jeg ennå ikke kommet over internetttjenester/sider som ikke fungerer knirkefritt på min Iphone. Så kom med eksempler som beviser din sak.